OFERTA PROFILAKTYCZNYCH WARSZTATÓW TEATRALNO-DRAMOWYCH – „JESTEM WIDZIANY”

Ludzie

Świat sztuki stanie się dla uczestników łagodną przestrzenią zmiany. 
W bezpiecznych warunkach będą mogli nazywać i przeżywać swoje emocje. Uczyć się skupienia i koncentracji, uwalniać niepotrzebne napięcia zgromadzone w ciele, radzić sobie ze stresem. Budować pewność siebie i asertywność, a jednocześnie ucząc współpracy i komunikacji w zespole i uważności na innych

Nazywam się Izabela Karwot – jestem pedagogiem teatru, trenerką dramy i reżyserką. Od lat towarzyszę młodym ludziom w procesie odkrywania siebie poprzez działania artystyczne. Teatr to przestrzeń, w której uczymy się rozpoznawać i nazywać emocje, budować relacje, komunikować się i wyrażać siebie w zdrowy, bezpieczny sposób. To naturalne środowisko, które rozwija wyobraźnię, kreatywność, empatię i umiejętność współpracy.

W dobie cyfrowej rzeczywistości dzieci coraz częściej mierzą się z trudnościami w nawiązywaniu relacji, koncentracji uwagi oraz rozumieniu własnych emocji. Nasze warsztaty są odpowiedzią na te wyzwania. Pracując z ciałem, ruchem, emocjami i wyobraźnią, uczestnicy uczą się uważności, otwartości i wspólnego szukania rozwiązań. W trakcie zajęć stają przed zadaniami wymagającymi współpracy, co pozwala im znaleźć wspólną drogę do porozumienia.

Warsztaty odbywają się w Akademii Teatru i Sztuk Wrażliwych – przestrzeni stworzonej specjalnie do pracy twórczej, pełnej inspiracji, ciepła i akceptacji. To tu młodzi ludzie mogą poczuć się widziani, słyszani i docenieni, co wzmacnia ich poczucie własnej wartości oraz buduje ich zasoby emocjonalne na przyszłość.

Zapraszam serdecznie – pozwólmy młodym ludziom odkryć siłę teatru i jego terapeutyczne działanie na ciało, umysł i emocje.

 

PROPOZYCJE WARSZTATÓW:

 

1. INTEGRACJA ZESPOŁU KLASOWEGOgrupa-dzieci

Warsztaty, które wzmacniają więzi, uczą współpracy i budują pozytywną atmosferę w klasie. Poprzez teatralne gry, elementy dramy i ćwiczenia zespołowe uczestnicy odkrywają siłę grupy, uczą się komunikacji i wspólnego działania.

 

Tematy warsztatów:

  • Gry i zabawy budujące dobry klimat w zespole klasowym.
  • Warsztaty integracyjne rozwijające współpracę w grupie.
  • Poznajmy się i swoje potrzeby

Korzyści: poprawa relacji, zwiększenie zaufania, nauka pracy zespołowej.

 

 

 

2. EMOCJE

Emocje są jak kolory – piękne, potrzebne, czasem trudne. W trakcie warsztatów uczymy, jak je rozpoznawać, nazywać i wyrażać. Pracujemy poprzez dramę i ruch, pomagając zrozumieć siebie i innych.

 

Tematy warsztatów:

  • Kolorowe emocje – zrozumieć je, siebie i innych.
  • Skąd moja złość? Dlaczego się złoszczę? – warsztat o trudnych, lecz potrzebnych emocjach.
  • Emocje a moje potrzeby – jak emocje pomagają zrozumieć nasze potrzeby.

Korzyści: lepsze radzenie sobie z emocjami, wzrost empatii, umiejętność rozładowywania napięcia.

 

 

 

3. ASERTYWNOŚĆ I EMPATIA

Bycie sobą z poszanowaniem innych to cenna umiejętność. Te warsztaty uczą wyrażania swoich potrzeb i emocji bez agresji, rozwijają wrażliwość na innych oraz umiejętność budowania zdrowych relacji.

 

Tematy warsztatów:

  • Jak usłyszeć drugą osobę, nie tracąc siebie? – trening empatycznej komunikacji i asertywności.

Korzyści: budowanie pewności siebie, rozwój empatii, umiejętność stawiania granic.

 

 

 

4. KOMUNIKACJA

Słuchanie jest sztuką, a mówienie – umiejętnością, którą można rozwijać. Podczas warsztatów uczniowie uczą się, jak jasno wyrażać swoje myśli i potrzeby oraz jak słuchać, aby zrozumieć.

 

Tematy warsztatów:

  • Jak mówić, żebym był wysłuchany? – warsztat o skutecznej komunikacji.
  • Aktywne słuchanie – klucz do lepszych relacji.
  • Rozwiązywanie konfliktów – od napięcia do porozumienia.

Korzyści: poprawa jakości komunikacji, rozwój kompetencji społecznych, umiejętność rozwiązywania konfliktów.

 

 

 

5. SPOTKANIE ZE SOBĄ

Poznanie siebie to pierwszy krok do świadomego życia. Te warsztaty to przestrzeń na odkrywanie własnych zasobów, talentów i przekonań poprzez techniki teatralne i dramowe.

 

Tematy warsztatów:

  • Kim jestem? Co potrafię? – odkrywanie swoich talentów i kompetencji.

Korzyści: wzrost samoświadomości, większa pewność siebie, rozwój indywidualnego potencjału.

 

 

 

6. MALOWANE TEATREM – kreatywne warsztaty teatralne

Wyjątkowe warsztaty teatralne dla klas, grup zorganizowanych i zespołów, w których sztuka łączy się z kreatywnością, ruchem i emocjami. Możesz przyjechać do nas lub zaprosić nas do swojej szkoły czy instytucji – my dostarczymy inspirację, energię i twórcze wyzwania.
Do wyboru cztery tematy warsztatów:

    • „Gra w kolory” – warsztat teatralno-plastyczno-sensoryczny, w którym barwy, faktury i ruch tworzą niezwykłą opowieść.

    • „Animacja przedmiotu” – teatralna podróż po świecie lalek, przedmiotów i rekwizytów, zakończona stworzeniem własnej lalki teatralnej.

    • „Moc słowa” – praca z tekstem literackim, odkrywanie znaczeń, emocji i siły interpretacji.

    • „Ruch i ciało” – warsztat teatralno-ruchowy, w którym ciało staje się narzędziem opowieści i ekspresji scenicznej.

Warsztaty rozwijają kreatywność, wyobraźnię i umiejętności sceniczne, a także budują współpracę i integrację w grupie. Każdy uczestnik ma szansę doświadczyć teatru w działaniu – aktywnie, twórczo i z radością.
Dzieci przedszkolne i szkolne, młodzież licealna

 

 

 

7. SZKOLENIA – SZTUKA, EDUKACJA, RELACJE

Cykl szkoleń skierowany do nauczycieli, wychowawców, animatorów, instruktorów oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. To spotkania, podczas których sztuka staje się narzędziem edukacji, integracji oraz świadomego kształtowania środowiska – w tym ekologicznego.

Szkolenia łączą teorię z praktyką, oferując inspirujące pomysły, ćwiczenia i rozwiązania, które można wdrożyć w codziennej pracy.

Zakres tematyczny:

  • Sztuka i codzienność w tle z ekologią – jak twórczo i świadomie korzystać z dostępnych zasobów, rozwijać postawy proekologiczne poprzez działania artystyczne.

  • Sztuka w edukacji – wykorzystanie sztuki jako narzędzia wspierającego proces uczenia się i rozwijania kompetencji społecznych.

  • Sztuka a dziecko – rola twórczości w rozwoju emocjonalnym i poznawczym najmłodszych.

  • Sposoby widzenia – przetwarzanie rzeczywistości na cele designu, kreatywne spojrzenie na otoczenie i przedmioty codziennego użytku.

  • Tworzenie relacji w zespole z grupami dzieci i młodzieży – jak poprzez działania artystyczne budować zaufanie, współpracę i dobrą atmosferę.

Uczestnicy szkoleń:

  • poznają konkretne narzędzia pracy z grupą;

  • dowiedzą się, jak angażować uczestników w działania artystyczne;

  • rozwiną umiejętność kreatywnego myślenia;

  • nauczą się łączyć sztukę z wartościami ekologicznymi;

  • zainspirują się do tworzenia własnych projektów edukacyjnych.

To praktyczne, inspirujące i pełne pasji spotkania, które łączą sztukę z codziennością, pomagając budować wartościowe relacje i pobudzać twórczy potencjał grup.

Prowadzi: Barbara Wójcik-Wiktorowicz – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych, nagrodzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, członkini Związku Artystów Plastyków.

 

 

 

8. KURS RYSUNKU, MALARSTWA I HISTORII SZTUKI

Chcesz rysować, malować, poznać zasady perspektywy, stworzyć portret lub postać?
Interesuje Cię historia sztuki – z myślą o egzaminach, rozwijaniu pasji lub dla relaksu?
Rozwiń swoje umiejętności twórcze i odkryj nowy sposób patrzenia na sztukę!

To zajęcia, w których twórczość spotyka się z wiedzą, a pasja do sztuki przeradza się w konkretne umiejętności. Niezależnie od tego, czy przygotowujesz się do egzaminów, chcesz rozwijać swoje zdolności artystyczne, czy po prostu twórczo się zrelaksować – ten kurs jest dla Ciebie.

Cykliczne zajęcia dla młodzieży i dorosłych
Na kursie nauczysz się:

  • stosować zasady perspektywy w rysunku i malarstwie;

  • rysować i malować portrety oraz postać ludzką;

  • wykorzystywać różnorodne techniki rysunku i malarstwa;

  • tworzyć prace oparte na solidnych podstawach kompozycji i światłocienia;

  • analizować i interpretować dzieła sztuki;

  • rozumieć najważniejsze zjawiska historii sztuki, które kształtowały kolejne kierunki artystyczne.

Znajomość historii sztuki jest niezbędna m.in. w liceach plastycznych, na Akademiach Sztuk Pięknych oraz na wielu kierunkach artystycznych.
Kurs sprawdzi się również, jeśli chcesz lepiej orientować się w sztuce, rozwijać umiejętności dla przyjemności, relaksu lub w celach arteterapii.

Informacje organizacyjne:

  • czas trwania: 3 h / tydzień – 16 h miesięcznie

  • liczba uczestników ograniczona

  • materiały: własne (papier i narzędzia)

Prowadzące:

Barbara Wójcik-Wiktorowicz – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych, nagrodzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, członkini Związku Artystów Plastyków.

Paulina Śląska – absolwentka Wydziału Historii Sztuki, prowadząca Galerię Kameralną – galerię sztuki współczesnej.

 

 

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Czas trwania warsztatów: 5 godzin.

Miejsce: Akademia Teatru i Sztuk Wrażliwych

Koszt: od 45 zł/os. od 20 osób, 50 zł/os. do 20 osób 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą 

 

Zapraszam do kontaktu i wspólnego odkrywania teatru jako przestrzeni rozwoju, radości i spotkania! 🎭

Izabela Karwot